Påfyllning sovkläder

Alla pyjamaser är plötsligt för små! Dottern önskade sig ett nattlinne. Mönster…? Jag orkade inte leta upp något nytt utan jobbade vidare med det tröjmönstret som jag sytt allt efter den här hösten. En skiss på hur jag gjorde:DF557612-11FC-4545-94E9-E060B65E8F2BTricket är att kapa tröjmönstret mitt i ärmsvängen. Den nedre delen (B) läggs ett par centimeter (4-5 cm) från vikt kant så att den delen blir bredare. Rynka sedan ihop tyget innan det sys tillbaka med den övre delen (A) av tröjdelen.Nattlinne2På sovplagg är det bra att sticka ner alla sömmar så de inte skaver. Jag har sytt med tvillingnål på cover-maskinen.Nattlinne1Kantad med spetsresår

HöstträdgårdOch PS, vi är klara med årets lövkrattning!! Hårt jobb i helgen.

Material: Tygposten, egentligen köpt till att bli tights, men nu fick det bli nattlinne i stället.

Mönster: Se ovan!

Kommentera

