Plagg för årstiden: Fodrade byxor

Nya Ottobre har just kommit. Bläddrade i den och fick lite inspiration. Men efter många års prenumeration känns det som om jag sytt det mesta redan, och då finns ju mönstren redan avritade. Det är skönt, för det är alltid en tröskel att komma över att rita och klippa ut mönster. Jag drog mig till minnes att jag hade ett mönster på det jag ville sy… från Ottobre 4/2014. Till och med en egen beskrivning på fickorna. Kolla här. Byxor som funkar som överdragsbyxor. Inte regnbyxor utan bara lite varmare byxor – kraftigt yttertyg (typ jeans) och foder inuti.

overdragsbyxor1

De blev lite stora i midjan, men som tur är hade han ett par hängslen med supermatch!overdragsbyxor2

Byxorna är fodrade med turkosprickig trikå. Extra långa för att inte bli urvuxna på en månad!

Känner ni igen fleecetröjan? 😉 Bloggades om 2014 (här). Då sydde jag den till dottern. Den är så sliten men fortfarande populär, nu hos sonen.

Material: Lite vad jag hittade i skåpet. Minns inte när jag köpt det.

Mönster: Som sagt, Ottobre 4/2014.

Kommentera

