Semestersyr

Ljuvliga semester och tid att sy. Hur mycket man vill! Häng med på bildbomben:

brun2

Detta är en t-shirt till mig. En vanlig sladdrig t-shirt kan man säga, som man kan köpa för 79 kr på HM kanske, men inget är som hemsytt! Här till och med med en egen etikett som jag låtit min man brodera upp på broderimaskinen.

brun1

Kjolen har jag sytt tidigare, den är av retrotyg (det kanske syns?)

brun3

Kjolbeställning nr 1brun5

Denna är sydd som en fuskomlott. Det är en omlott, men den knyts inte egentligen utan omlottkjolen är fastsydd i en bred mudd.

brun6

Kjolbeställning nr 2. Annan variant på märke.brun7

och med fickor. Tyget är lite tunt och sladdrigt, så det var svårt att få det att se bra ut på bild.

brun8

Kjolbeställning nr 3.

brun9

Kjolbeställning nr 4.brun91

Och en likadan t-shirt som ovan, till mig själv, fast i blommigt tyg och kantad med spetsresår (rätt misslyckad egentligen, men grymt skön och därför flitigt använd i alla fall)

Material: I princip allting är från Göksäter på Orust. Semestershopping!!

Mönster: Egna.

Kommentera

