Nu längtar vi efter lite värme

Tomat- och gurkfrön satta. Sättpotatis lagd på förgroning i köksfönstret. Sommarkläder påbörjade. Nu hoppas vi bara slippa frost på bilrutan på morgonen!!!linnetrosa

Försöker göra come back inom underklädssömnad. Något jag då och då trott att jag lyckats med, men som alltid visar sig bli lite för trång i benen, fel i kantningen eller något sådant. Den här gången tror jag dock allt funkade! (Tack min nya symaskin <3)blommigkjol

En helcirkelkjol med någon slags volangkant nertill. Omöjlig att fotografera så den ser snygg ut!

blommigtkjoltyg

Men såhär ser i alla fall tyget ut. Någon slags viscose tror jag det är. Tunt och glidit. Svårt att sy i.

Material: Ekologisk ribb från Andersson & Hjalmarsson, resår från Stoff och stil, blommigt tyg från Ohlssons.

Mönster: Kjolen på fri hand och underkläderna från en äldre ottobre-tidning.

2 thoughts on “Nu längtar vi efter lite värme

  1. Ping: Två nya set | Klippertill

Kommentera

