Pigga upp sig med en klänning

När solen ändå är framme… Här kommer bild på en klänning jag sytt i veckan också.

Klänning1

En enkel klänning som också har ett par matchande grå-silvriga tights till! (Ej på bild)klänning2

Fickor – viktig detalj!

Material: Nyköpt på Tygposten.

Mönster: Överdelen är toppen Stella från Jenny Hellströms bok, fast utan ärmar, och med insnitt vid bysten. Tidigare har jag sytt av den t.ex. här. Sedan har jag fortsatt att klippa tyget som en trikåklänning från ett annat mönster (Ottobre). Fickor har jag lagt till. Dock borde de kanske suttit aningen längre ner. Hur man gör denna typ av fickor har jag visat i det här gamla inlägget (man blir nostalgisk när man ser barnen…).

One thought on “Pigga upp sig med en klänning

Kommentera

