Pyjamas modell stor

Det var fler som önskade sovplagg denna veckan. Min man vill ha en långärmad pyjamaströja. Jag hade faktiskt köpt en gigantisk stuv på Ohlssons i våras, som jag tänkt till något liknande, så nu fick den komma till användning. Jag passar också på att visa en kortärmad t-shirt som jag sytt för länge sedan, och som min man själv gjort ett broderi på med broderimaskinen. basbroderi

Ett litet broderi med en bas, vilket passar bra eftersom han är baslärare!basthirst

Jag har använt samma mönster till båda dessa tröjor, bara förlängt ärmenpyjamaströja

Här är pyjamaströjan – extra pimpad med ett sprund

Material: Ohlssons randiga och enfärgad jearsy från Tygposten.

Mönster: Herrtröjan i Jenny Hellströms andra mönsterbok. Specialanpassat till min man som är lång och smal. Sprundet har jag gjort enligt denna tutorial: bloggen holdbart. Mycket bra och enkelt!

Kommentera

