Skarvat ihop ett set

 

Igår fick jag riktig syinspiration och då är det härligt att det finns lite material i skåpen att plocka fram. Här är resttyger från två tidigare projekt som jag sparat och som räckte till tröja och byxor åt en kompis barn. Detta ska alltså bli en present.AstonBroderi

Broderimaskinen har fått jobba, det var länge sedan. Notera hängband. Man ångrar aldrig ett hängband på ett klädesplagg!AstonSet

Applikationer, magficka och täcksömmar har fått pigga upp den svarta collegetyget.

Material: Collegetyg från Tygposten. Vlisofix från Bibbis till applikationerna och hängband från Stoff och stil.

Mönster: Gamla grundmönster från Ottobre som jag hade i stl 104 i mina mönsterpärmar. Jag har inte skrivit upp vilket nummer. Sedan improvisationer utifrån det.

One thought on “Skarvat ihop ett set

Kommentera

