Randig velour – inget för nervsvaga!

randigvelour

Lägg gärna märke till (nästan helt och hållet) mönsterpassningen – den har kostat mig dyrt!! 😉

Det sys inte mycket här. Mycket att göra. Barnen somnar senare. Kvällarna är kortare. Orken mindre. Kanske även inspirationen är lite mindre. Och när man når den gränsen är det alltid känsligt. Att sy något kan pigga upp, men det kan också bryta ner. Det gäller att ta något enkelt – och då kan jag inte rekommendera att mönsterpassa en tröja med blixtlås i ett RANDIGT tyg som drar sig på alla håll. Hur man än mäter, räknar klipper och presser vliseline så förvånas man ändå över ränder som inte över huvud taget ligger mot varandra på var sida om blixtlåset. Men när man väl har satt igång med ett syprojekt känns det inte heller bra att sluta med något halvdant. Sprätta, gör om, gör rätt. Och nu är jag till slut enormt nöjd med färgvalet på denna tröja. Önskar jag gjort en till mig själv 🙂

Material: Velour från tantbiten.se

Mönster: Fleecetröja ur Ottobre 4/2014 men med modifierade ärmslut.

2 thoughts on “Randig velour – inget för nervsvaga!

  1. Ping: Bästa jeansen… | Klippertill

Kommentera

