Lite blandat till mig själv med fyra nyanser av grått

Här har jag sytt lite igen. Men det är detta med att fota också! När jag skulle gå ut och ta lite fina bilder på det här så kom det plötsligt en störtskur (på kläderna). Så kan det gå. Linnet är lyckat, resten är halvlyckat (gäller väl även bilderna :-)).linne kjol tights mudd

Kjolen och tightsen bygger på viss improvisation. Kjolen har jag sytt som en simpel rektangel, med fickor förstås, och så en resårkanal gjord av muddväv. Tidigare har jag sytt med bredare mudd, men jag vill prova att göra på detta sätt också. Jag testade att sy en trippelsöm på cover-maskinen fast utan att vika, så att det skulle bli en lite ”rå” känsla. Det verkar dock inte funka så bra efter tvätt. Det rullar sig och ser inte snyggt ut. Får nog bli en vanlig fåll i efterhand där. Tightsen kom till på ren inspiration. Jag klippte sönder ett par utslitna gamla favoriter, men när jag skulle klippa ut dem i det grå tyget så räckte det inte. Jag testade att sy på som en lång mudd, fast det är bara ett annat tyg helt enkelt. Hiss eller diss? Jag vet inte. Men otroligt sköna är de i alla fall!! Förstår min dotter som endast vill bära tights (till klänning).

Material: Linnet är i ett tyg från Älsklingsfrö. Resten är blandade grå-svarta tyger helt enkelt.

Mönster: Linnet är samma variant som det här.

Kommentera

