För tidigt att prata om höstkläder?

Tidigare i sommar kom jag äntligen iväg till tygaffären Stoff och stil i Göteborg. Det jag gillar med den affären är att den har ett så pass stort utbud att den möjliggör val i flera olika stilar, för de har ett tillräckligt brett sortiment. Det går att matcha ihop tyger såväl i ‘milt och gulligt’ och ‘fräckt och grälligt’. Den här gången satsade jag på milt, mjukt och gulligt.

Höstset2

Mjuka byxor och klänning. Detta hade jag garanterat själv valt som höstkläder om jag var 6 år.Höstset_1Velourbyxor, nu i stl 122-längd. Jag tror jag började sy i stl 92. Åren går…

Material: Allt från Stoff och stil, inklusive mudden som jag kantat med och dekorationsbandet på fickan, som jag sytt på med en smal sicksack efter kantningen, för enkelhetsskull.

Mönster: Klänningen är Ottobres ”princess castle” och byxorna är modifierade från något annat gammalt mönster.

Kommentera

