Två mjukisbyxor som ska matcha allt

Back to basic. Det var länge sedan jag sydde ett par hederliga mjukisbrallor nu. Här blev det två stycken i en billig stuvbit från Tygposten, college med mjuk baksida. Svart är väl inte roligaste färgen, men det matchar allt och tål fläckar. Byxor går åt!TvåMuddisarFick inte med det på bilden, men det ena paret har muddar nertill och det andra är faktiskt fållade som ett par vanliga byxor, typ jeans. Det ser riktigt snyggt ut tycker jag. Mer klätt och mindre jogging-känsla. Bra för en som aldrig någonsin använder vanliga byxor annars.Gurkor  Det blev en bild på gurkorna istället 🙂 Visst är de fina? 🙂FickorMuddisarEna paret har randigt tyg i fickan och det andra enfärgat. Båda är kantade med randig interlock. När man skär kantband i randigt tyg får man tänka noga igenom vilken rand man vill ska synas på kantbandet.

Material: Blandat från Gengåvan, Tygposten och Andersson & Hjalmarsson (den fantastiska randiga interlocken, SÅ fin kvalitet!)

Mönster: Gamla Ottobre som jag anpassar, både fickor och fållning och storlek. Till dottern har jag tagit ett mönster i typ stl 110 och förlängt massor på längden, då blir det ungefär som 122. Det är för att jag inte orkar rita av nya storlekar, jag ökar på de gamla mönstrena på känn.

Kommentera

