Knasiga glassar

Detta kan vara det knasigaste (fulaste?) jag sytt! 🙂 Glassar!! All over. Jag tänkte att barnen skulle tycka detta var kul att ha när vi ska åka på semester här framöver i sommar. Men jag vet inte om de hade tyckt att glassar för samma pris som tyget kostade hade varit mer prisvärt. Min dotter sa ”ok mamma, det är kläder man har bara på semestern”. Ja, ja, påväg mellan poolen och glasskön så kanske… (lite sött är det väl?)

glass1Syskonmatchning!!glass2Danska glassar, eller is som det visst heter på danska!?

Material: Tygposten och ekologisk interlock från Andersson & Hjalmarsson till kantband.

Mönster: Linnet är sykurser.se stl 110 och klänningen är improvisation stl 122. Shortsen har jag sytt tidigare i vår.

 

Kommentera

