Sommarpyjamaser, ifall det skulle bli sommar någon gång…

Detta tyg fick jag i morsdagpresent. Det är barnen själva som har valt det. Roligt. En väl tilltagen bit som räckte till mycket!Flygpyjamaser2

Notera att det sitter ett litet märke i bak på tröjan. Jag har inga egna namntaggs eller storleksmärken, men jag brukar hitta på lite annat. Oftast ett hängband, eller något som gör det lättare för barnen själva att se vad som ska vara bak och fram på plagget. Här har jag klippt en bit från resår med ugglor från Oaffen. Det blir väldigt mjukt och fint.FlygpyjamaserVäldigt mycket flygplan, men väldigt mycket pyjamaskänsla tycker jag!

Material: Tygposten.

Mönster: Basic mönster på tröjor och tights från Ottobre, stl 110 och ca stl 122. Tightsen är sedan klippta med lite extra sömsmån och kortade till 3/4-delslängd.

Kommentera

