Utklädd till lamm, katt, eller rymdvarelse…?

Nu har även min lille pojke blivit intresserad av att klä ut sig. Än så länge har han mest fastnat för att vara tiger. Men jag känner att han vill ha något mer att välja på, och jag frågade vad. Vi kollade i mitt omöjliga förråd av konstiga tyger till utklädningskläder och det mjuka vita teddytyget var det som lockade mest. ”Jag vill vara ett lamm!” Jag körde mitt specialtrick, nämligen att sy i ett simpelt billigt tyg och sedan lägga på själva effekttyget som applikation. Det blir inte så varmt och det blir oftast billigare. Detta mönster har jag använt till massa utklädningskläder tidigare. Nytt denna gången var att jag gjorde en luva. Den klippte jag på fri hand och hoppades på det bästa. Tyget i luvan är stretchigt och då brukar det alltid lösa sig…

Timmylamm1

Hej Timmy Lamm!

Timmylamm2

Silvertyget gör att dräkten kanske också kommer funka på tema rymden, eller varför inte som en grå och mysig katt?

Material: Diverse.

Mönster: Original en fin tunika ur Ottobre som heter MiniPrint. I detta inlägg har jag länkat till massa gamla versioner, om du vill ha utklädningsinspiration! Det tog kanske 45 minuter att sy. Keep it simple!

One thought on “Utklädd till lamm, katt, eller rymdvarelse…?

  1. Ping: En till dräkt, nu som leopardvariant | Klippertill

Kommentera

