Gjorde om och gjorde rätt

Här kommer ett byxinlägg till! Detta byxtyg är till gossen som ännu inte har protesterat mot mer kraftiga byxor. Detta extremt sköna bomullstyg är faktiskt köpt till mig själv. Jag skulle sy mig ett par byxor, men råkade klippa ut mönstret fel och det blev fiasko. Jag åkte till tygaffären och köpte en ny meter och gjorde mig ett par, men det kändes ju enormt tråkigt att slänga de utklippta men värdelösa delarna. Jag lyckades få ut ett par byxor i stl 110 istället. Ett slags återbruk kan man alltså säga – av ett UFO (un-finished-object).TuffabyxorrJag vet inte riktigt hur jag ska fålla dem nertill ännu, men det såg lite tufft ut med dem vikta tyckte jag!?

Material: Bomull (vävt) och en bit mudd i midjan som är en stuv

Mönster: Egentligen för stretchigt tyg, men i en stor storlek, sytt tidigare såhär. Mycket sömmar, men enkel sömnad egentligen.

2 thoughts on “Gjorde om och gjorde rätt

  1. Snygga, och bra att du inte behövde slänga de felklippta delarna! Skulle bli snyggt med sådan där knapp-och-tyghälla-lösning vid knäna, så man kan vika upp dem o knäppa fast uppvikningen när det blir lite varmare 🙂

Kommentera

