Kofta till klänning

På temat sommarkläder när det fortfarande är vinterväder (ja – det snöade faktiskt här idag!!): Till sommarens klänningar är en fin kofta ett nyckelplagg! Något som inte är en gammal fleece med fläckar som inte går bort på, utan något lite piffigare. Den här har jag och min man knåpat ihop (det är han som sköter broderierna).

Fjäril

Broderi direkt på tyget; en ganska stor fjäril på ryggenFjärilströja

och små blomrankor i fram. Till kantband har jag tagit en randig interlock.Fjärilströja_1

Bara knapparna saknas.

Material: Jag har fått veluren i present och jag tror den är från Stoff och stil. Interlock från Tygposten.

Mönster: Jag har tagit en vanlig tröja och delat framstycket i två delar och rundat av upptill så det blir den här klassiska cardigansmodellen. Ärmarna har jag förlängt lite så att jag kunde fålla dem och inte sätta mudd. I Ottobre är alla modeller med den här skärningen typiska ”pojktröjor”. Men jag tycker varianten är jättebra för alla!

Knappar då… Jag har slagit på stort och för första gången beställt lite täckta tryckknappar från LE-knappar . Det får bli någon av de här på koftan (bilder från LE-knappars hemsida):

knappar

Söta knappar tycker jag! Hoppas på snabb leverans.

One thought on “Kofta till klänning

Kommentera

