Heja blå-gult

Blomtröja_1

Så här fin skulle lille gossen varit till Valborg, om det inte vore för att det fortfarande är fleecetröja och termobyxor som gäller… Usch för denna fruktansvärt kalla vår!!!Blomtröja_2

Men vi får väl spara den till svenska flaggans dag 🙂

Alla dessa tutorials på sprund… Denna gången testade jag ett nytt och det var det i särklass bästa jag testat! Läs här. Det blev 100% jämt – tills jag klantade mig lite när jag sydde på mudden i halsen.

Material: Ohlssons tyger och knappar från oaffen.

Mönster: Någon gammal Ottobre-tröja där jag själv lagt till sprundet.

Kommentera

