Marimekko-look-a-like

Detta tyg köpte jag från Tantbiten. Någon slags marimekko-kopia känns det som. Ren bomull som jag älskar till kläder. Men vad sy? Jag kollade igenom mina mönstertidningar och hittade inget som såg snyggt och lagom svårt ut. Jag bestämde mig för att försöka återskapa en köpt klänning. Jag gjorde några fel vilket gjorde att det blev mindre vidd i min klänning, men det passade nog bättre för det här tyget. Eventuellt blir det att addera ett knytband i ryggen, för den är fortfarande lite vid.

klänningdetaljerVeck och kantband, den här gången blev allt rätt!

klänningsvart

Fickorna är det jag är mest nöjd med att jag lyckats klura ut.

Material: Tantbiten.

Mönster: ”Eget”, eller avritat.

2 thoughts on “Marimekko-look-a-like

  1. en sån som jag funderar på men inte hittat mönster än.
    Det slutar nog med att jag testar mig fram med eget mönster och ett lakan först 🙂

Kommentera

