Mössor i påskäggen

mössdetalj

Velour som just kommit med postenMössparadMössor till gästernas påskägg som de ska få idag

Japp, idag blir det påskfest här hos oss. Vi kommer börja med ett barkbåtsrace och när vi kommer till änden av bäcken kommer påskharen ha överraskat med att skicka flaskpost (!!) med en mössa till varje gäst och en uppmaning att söka efter en äggömma i skogen. Vi får hoppas att det blir roligt. Det är i alla fall roligt att tänka ut och förbereda.

Material: Tantbiten, en för mig ny affär som jag såg reklam för i en sygrupp på Facebook då de annonserade stor rea. Den här fantastiskt fina (och breda) veluren har jag köpt för 60-70 kr/metern. Så extremt lyckat! Men jag fick vänta över en vecka på att schenker-paketet skulle komma fram och det var ett minus. Många har ju väldigt snabba leveranser upplever jag när man handlar på internet, men det här tog tid. Övrigt material (foder i mössorna som är enfärgad trikå) är från Tygposten utom frottétyget med hjärtan som jag tror är från Strömming design, köpt på syfestival förra året och den randiga interlocken som är från Andersson och Hjalmarsson. Broderierna har min man gjort direkt på mössorna före montering.

Mönster: Eget, men konsekvent förlängt 3 cm.

Kommentera

