Gult – påskens färg och min älsklingsfärg

GulTop1

Jag har sytt en t-shirt i Tygpostens knasigaste tyg, hittat på vuxen-kläd-sömnads-hyllanGulTop2

Jag köpte en ”rapport” och det räckte till en kortärmad variant. Helst hade jag velat sy en klänning men det hade nog inte gått om man inte mixat med något mer tyg.Påskpynt1

Här har vi fler som förbereder påskveckan i gult och allehanda färger – och som bär klippertillkläder 🙂 Prickig fleecekofta, solklänning med muffins och spets, grävmaskins tröja. Gardinerna är en stuvbit från butiken Förr som jag klippt i två delar och fållat. Ett tips för att få billigare gardiner!Påskpynt2Vi älskar påsken!

Material till tröja: Tygposten.

Mönster: Ottobre dam 2/2014: egentligen ska det vara rynkat i fram men det lyckades inte så bra att få det jämt och det syntes så förtvivlat väl i och med att det är randigt precis där, så jag klippte bort hela den rynkade och kantade kanten och sydde ett väck istället – sedan mudd och sedan en stickning på det. Tålamodsprövande… (Jag har tidigare sytt detta mönster här)

 

3 thoughts on “Gult – påskens färg och min älsklingsfärg

Kommentera

