Äntligen sytt igen: En väska

Det var en osedvanligt lång sy-torka. Och det är inget gott tecken! Nu har jag i alla fall fått ihop den här väskan. Att sy en väska är väldigt väldigt roligt och samtidigt svårt och pilligt. Den här gången försökte jag sy ungefär som den här väskan, men jag hittade inte mönstret och klippte på fri hand. Det ledde till några missöden då det blev snett här och var. Men till sist så…

J_väska1

Vadd i axelbanden är hemligheten för att få en skön väska som är bekväm att bära trots att det är mycket i den (dator mm.)

J_vaska2

Det viktigaste med den här väskan är broderiet på fickan! Designen är gjord av den som också ska få väskan – gissa arbetsplats?? Loggan är stygnsatt av en viss Helen i facebookgruppen sy-glädje-skaraborg. TACK!J_vaska3En bra variant på fack i väskan är – förutom innerficka – en avdelare som sitter utmed en hel sida i fodret. Här är avdelaren i samma tyg som yttertyget.

Material: Ett manchestertyg från IKEA som jag köpt för kanske 15 år sedan för att sy gardiner av (hur tänkte jag där? ;-)) och innertyget har jag fått i någon bärkasse av textilåtervinning som jag fått ibland, den här gången av en granne tror jag.

Mönster: Improvisation.

One thought on “Äntligen sytt igen: En väska

Kommentera

