Mera kläder till mig

fjärilsblusnära

Som en t-shirt fast i vävt tygfjärilsblusdrapering

och med drapering på ena axeln (tyvärr lite ostruken här så det syns inte så tydligt, men det är tre sydda väck)fjäderblus

Ett foto till, bara för att det är så underbart när solen skiner in genom fönstret!

Jag kämpar vidare för att lära mig sy vuxenkläder. Det är inte så lätt. Koftan i inlägget häromsistens blev ju ganska lyckad, om än lång i ärmarna. Denna blus-variant var lätt att sy och jag tror jag gillar den. Vi får se om det blir ett plagg att trivas i. Lite kul med fjädrar ändå? Lite påskkänlsa på det 🙂

Material: Tygposten. Svårt att hitta och välja tyger när det inte ska vara trikå. Detta är ett slags supertunt tyg och jag tror det är lite syntet i det, me jag vet faktiskt inte.

Mönster: Ottobre 2/2015. Bra nummer! Detta är tredje plagget jag testat. Förutom koftan har jag även sytt ett par byxor som jag inte fått bild på ännu.

3 thoughts on “Mera kläder till mig

  1. Vilken härlig topp:-) Ser att vi visst handlar i samma tygaffär:-) Hoppas det är ok att jag länkat till dig i mina inlägg när jag fått bra tips, och det har jag fått många gånger:-) Tar bort om du inte är ok med det! 🙂

Kommentera

