Trevligt klänningsmönster för vävt tyg!

En bloggläsare tipsade om att försöka sy en tunika som kunde matcha de blommiga byxorna jag sydde häromsistens. Det fick mig att försöka mig på följande projekt… Jag trotsar det helt obefintliga folkloristiska modet och kör på det ändå. Jag tycker det är jättefint. Men annars har jag noterat att mer trendigt är typ den här stilen.

Rosa_tunika2 Rosa_tunika

Rosa_tunika3

Material: Detta är tyger jag hade i skåpet och som jag tyckte matchade hyggligt. Det rosa tyget köpte jag en gång för att sy en tunika till mig själv, men den blev helt misslyckad. Nu kom i alla fall tyget till nytta!

Mönster: Detta är verkligen ett favoritmönster bland Ottobres olika klänningsmodeller. Det här var den första klänning jag sydde i fin-fina tyger jag köpt på resa i Tyskland. Sedan har jag använt samma mönster till en förenklad variant med resår i halsen istället för sprund, se här (bra version av singoallaklänning), samt som grundmönster till alla möjliga utklädningskläder, se här. Modellen heter Mini Prints och finns i Ottobre 4/2013 (samma nummer som en annan favvo-modell finns i som heter Princess Castle, trikåklänning med fickor och kort eller lång ärm).

Trevlig söndag alla!

För

2 thoughts on “Trevligt klänningsmönster för vävt tyg!

  1. Jättefin! Och visst ska man strunta i trender och välja sånt man själv gillar:-)
    Och jo … får sy lite mer, så att själva grunden utvecklas … sen ska jag hålla ögonen öppna för en begagnad brodermaskin:-)

  2. Ping: Utklädd till lamm, katt, eller rymdvarelse…? | Klippertill

Kommentera

