Två säkra vinnare i vårens terränglopp

ziptröjor1

Två som inte ville vara med på bild idag, och helst inte prova jackor heller.ziptröjor2

Men jag är nöjd i alla fall. Två riktiga sportset att ha i vår när det äntligen är dags för utesport. 

ziptröja3

Broderat tygmärke 1 med sonens initialerziptröja4

och broderat tygmärke 2 till dottern

Material: Blårandigt college i 100% bomull med ögle-baksida från Lailas syshop. Fantastisk kvalitet (fix), men det drar sig något fruktansvärt. Grön stretschcollege från Mjuka tyger. Det har legat i skåpet i ett par år utan att ha kommit till användning. Dragkedjor fick jag specialbeställa från Bibbis textil för jag tyckte det var värt att få rätt längd och färg till dessa set. Snabb leverans som vanligt!

Mönster: Ottobre 4/2014. Fleecetröjor i original (då såg de ut såhär), men jag har gjort om de lite (kortat ärmarna t.ex.). Shortsen blev som de blev av de bitar som blev över. Inte en millimeter tyg kvar när allt var sytt!

4 thoughts on “Två säkra vinnare i vårens terränglopp

  1. Hej! letar precis efter ett sådant mönster till tröjan, hittar den inte i O,B 6/2014 ,skulle sy till mina barnbarn, jättefina har du gjort dom!! anita

  2. Ping: Knasiga glassar | Klippertill

Kommentera

