Två (eller tre?) väskor i en

Väska1

Tre kvällar tog det att göra klart den här väskan. Men nu har den ALLT!Väska8 En broderad ficka. Gratis-design från pulvertroll. Väska4 Foder. Två innefickor. Fastsatt nyckelbandshållare och elastisk hållare för busskort. Band att fästa pennor på.

Väska7

I väskan ryms dataväska (denna har jag sytt för länge sedan). Ytterfack på dataväskan för datorsladd.Väska6 Datorväskan är sydd i konstläder och ylle.Väska5 Till väskan hör också en matlådeväska, som ryms i väskan. Denna är fodrad med bävernylon som är vattenavstötande och så finns ett mellanlager av något isolerande filtmaterial. Den rymmer precis en plastlåda för mat och typ en frukt.Väska3 Som en liten dekoration sitter en klippertillknapp som jag fått i julklapp av Oaffen kan man säga. Man kan beställa egna knappar där för ett hyggligt pris. På insidan sitter en likadan och i den knäpper man fast busskortshållaren som är av resår.Väska2 

Broderi också på axelbanden. Det är broderimaskinens inbyggda design på blommorna. I banden ligger en remsa av en slags vadd som gör att de håller formen bättre och är väldigt sköna att hålla i.

Material: Grejer jag hittat i mina skåp. Dragkedjor, hakar och band från Oaffen och även från loppis. Det ylleaktiga tyget har jag nog fått gratis på en loppis, har jag för mig. Jag hade hur mycket som helst! Ibland känner man sig rik 🙂

Mönster: Utgångspunkten är en väska i Allt om handarbete 1/2015. Men den väskan är inte fodrad.

2 thoughts on “Två (eller tre?) väskor i en

  1. Ping: Äntligen sytt igen: En väska | Klippertill

Kommentera

