Två nya kjolar

fjärilskjol

Premiär för ny kjolmodell

fjärilsbroderi

Självklart broderad! Fjärilarna har jag laddat hem härifrån. Den mindre lyckade detaljen är hur jag sydde på volangen. Usch vad ojämt, men äh, jag orkar inte göra om det.

Kjol2

Här är en annan kjol jag just gjort klart. En så kallad rektangel-kjol. Helt enkelt en rektangel, med fickor och mudd.

Material: College resp. velour från tygposten. Bandet är också köpt där, och det har jag bränt i båda ändar för att det inte ska fransa sig. Jag visste inte att man kunde göra så, men det funkade märkte jag!

Mönster: Tutorial och mönsterbeskrivning från den här tjusiga bloggen. Rekommenderar varmt!! Hon syr så mycket snyggt. Den andra kjolen har jag hämtat inspiration ifrån i Vi Sytokiga på Facebook.

3 thoughts on “Två nya kjolar

  1. Åh, så fina kjolar! Vad snyggt det blev med fjärilarna. Den kjolen ser väldigt bekväm och mysigt ut. Du är verkligen en sybegåvning!

  2. Åh, vad kul att du skaffat en brodermaskin. Jag har följt din blogg en tid och tycker du har många kul ideer. Jag köpte en husquarna topaz som är en kombinerad sy/brodermaskin för drygt ett år sedan, men har inte lyckats ta mig tid att börja på riktigt, har mest testat mönstren som finns förinlagda på usb´t. Nu blir jag verkligen inspirerad att komma igång på riktigt jag oxå =) //Elin

Kommentera

