Nu fattas bara en trimmad epa-traktor ;-)

Västiskallt

Det tuffaste jag sytt – en täckväst med en blixtenbil (ps. det är iskallt ute, men det blir bättre bilder i dagsljus!). Det här är mode som passar perfekt här på landet där vi bor 🙂blixtenKolla – och känn glädjen – i fickorna som hamnat på exakt rätt höjd på båda sidor om blixtlåset – så lycklig man blir i syhjärtat 🙂

Material: 35 cm quiltat fodertyg (kostar ca 50 kr/m), ett annat tunt tyg som innefoder som jag hade hemma, en dragkedja från loppis och så ett stryka-på-märke (fast det ramlade av så jag fick sy fast det) köpt på Tygposten. Röd interlock till kanter på ärmhålen och röda dekorsömmar. Hela västen är sydd på vanlig maskin. Jag var nämligen på syträff med min facebookgrup ”Syglädje Skaraborg” och då rationaliserade jag och packade bara en maskin. Trevligt med syträff!!

Mönster: Ottbre 6/2012. I originalet är det collegetyg, så jag gick upp en storlek (stl 110) för att den inte skulle bli för snäv.

 

One thought on “Nu fattas bara en trimmad epa-traktor ;-)

Kommentera

