Glad lucia

tomteluva

Den motvillige tomten

Vi klarade av vårt huvudsakliga luciafirande redan förra helgen. I år hade vi en liten lucia i tåget som glädjande nog medverkade frimodigt i år efter att ha tyckt det var lite skrämmande förra året. Vi hade också med en liten tomte som ännu var tämligen ointresserad av luciatåget. Tomtedressen fick bli en jacka som jag sydde förra året kompletterad med en tomtemössa i samma tyg, och så gråa mjukisbyxor till. Oerhört söt tomte, om än inte så inne på uppstyrda ceremonier.

Vad händer annars i syrummet? Ingenting. Jag har helt tappat stinget. Jag har fått någon slags känsla av att ingenting behövs. Det kan ha att göra med att jag jobbat väldigt mycket och rest, suttit på tåget och däremellan knappt sett dagsljuset. Hoppas på mer ny energi snart.

En sak har jag dock gjort (nu kanske ni kommer tro att jag har blivit galen :-)):

wpid-wp-1418472903988.jpegEn tomte!! Den ska bli till ett speciellt tillfälle – vilket kan jag inte avslöja.

 

One thought on “Glad lucia

Kommentera

