Hur jag sydde ett kuddfodral till julmarknaden

Kuddfodral

Baksida med knäppning och framsida med vintriga domherrar

Tre kuddar av detta slag skänkte jag till årets syföreningsauktion. Här tänkte jag visa hur jag sydde dem. Det är egentligen väldigt enkelt att sy kuddfodral, men ändå har det hänt flera gånger att jag känner mig som ett frågetecken när jag ska vika och sy ihop så att det blir rätt. Här har jag dessutom gjort på ett nytt sätt, så att vecket blir synligt. Det var en expedit i syaffären som tipsade! ett smart sätt att slippa sy ett dolt blixtlås. Enklare. Och billigare.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Det går bra att klicka på paus i bildspelet för att hinna titta längre på en bild

Material: Tygposten. Jag älskar domherrar!

Mönster: Ta bara innerkuddens mått + sömsmån. Gärna lite god marginal för att inte fodralet ska bli för tight.

Kommentera

