Fiffiga presenter till en som gillar hundar – och min första vante!

pannbandhund

Inte bara barn uppskattar tyger som passar deras intressen! Här fleecefodrat pannband till någon som gillar smådjur.hundset

Ett set med vantar och mössa till samma person.vanteMin första sydda vante!

Detta önskade min moster att jag skulle sy till en på jobbet hon skulle vara med och avtacka. De hade en bra idé till avtackningstal fick jag höra: Ta bokstäverna i namnet och hitta på en association till personen. Säg något om denna association, t.ex. hur personen är eller vad den tycker om, och lägg till en personlig gåva som passar till. Här var bokstaven A, ordet Agility, och hemsydda assecoarer med hundmotiv!!

Att sy vantar var knivigt, men det var nog bara för att det var första gången. Det kommer kunna bli fler, nu när mönstret är begripligt och justerat!

Material: Tygposten, det vanliga, men mössan är lyxigt nog fodrad med lila stretch-college! Det blev verkligen superskönt tyckte jag. Vantarna är fodrade med fleece. Jag har försökt mig på ett par när jag använde bävernylon, men det funkade INTE så bra. Detta mönster passar stretchiga tyger inser jag.

Mönster: http://www.fleecefun.com/  Kolla efter ”free pattern” och ”warm fleece mitten” (with video)! Mössa och pannband är egna mönster (se länkar). Men mitt eget mössmönster tjänar verkligen på att förlängas lite extra.

 

One thought on “Fiffiga presenter till en som gillar hundar – och min första vante!

Kommentera

