När jag besökte en klädaffär…

Jag behöver komma igång med träningen igen. Jag skulle gärna börja på gym igen, typ ett sånt här som finns på flera ställen i Skövde, men än så länge räcker tiden i bästa fall till en joggingtur i skymningen (vi bor en bit från stan). Jag har i alla fall gått och funderat ett tag på om man faktiskt inte kan sy träningskläder också. Man kan väl sy ALLT!? Det är ju lite så det blivit här hemma; hemsydda underkläder, ytterkläder, finkläder, vardagskläder, vuxenkläder, barnkläder… Men träningskläder?

Nja, jag nådde en gräns. Jag gick in på Intersport och köpte ett par lyxiga skor och ett par ännu lyxigare löpartights. Nu så, ska det väl bli lite motion också.

wpid-wp-1415539187078.jpeg

Men när jag ändå var i ett köpcentrum kom jag att tänka på att vår lille pojk behöver fler par kalsonger. Jag gick in igenom ett par affärer och kollade utbudet. Men vad konstigt det känns… Hur kan tre par ekologiska kalsonger kosta 99 kr?? Är det inte någon som har designat dem? Sytt dem? Packat dem? Skickat dem? Sålt dem? Konstigt tänkte jag, gick hem och klippte ut två stycken i eget mönster. När de var halvklara kommer min man och säger att han OCKSÅ varit i ett köpcentrum och köpt…. SEX PAR.

hemsyttvsköptKöpt vs. hemsytt

Det blir ofrånkomligen en annan stil… Jag blev så sur att jag inte ens gjorde klart de jag höll på med. Haha – så kränker man en sytoksmamma 🙂 Men nu får jag erkänna att de köpta var väldigt fina och att det finns roligare saker att sy än kalsonger! En sak jag i alla fall SKA sy är långkalsonger i ullfrotté som jag fått tag i för bra pris hos Lailas syshop på Östermalm i Skövde.

Kommentera

