Tyg och heminredning

soffa

Soffkuddar i kökssoffan, min dotters första ansatser till julpynt i fönstret soffkudde

20 kr metern på Tygposten

I veckan var jag inne en sväng på Tygposten och hittade detta märkliga tyg på billiga avdelningen. Endast 20 kr/metern!! Det är liksom bomull klätt med sammet!? Jättekonstigt. Och säkert inte praktiskt. Men jag tyckte det var fint och att det passade otroligt bra till vår plastmatta från Rusta. Ja – från Rusta av alla ställen. Den är magisk. En bättre matta för en barnfamilj kan man antagligen inte hitta (kollar på hemsidan men den verkar inte finnas kvar tyvärr).

2 meter tyg (40 kr) räckte till ett sofföverdrag (bara klippt och vikt runt dynan) och 3 kuddfodral (enklast sydda, utan blixtlås eller knappar). Mycket heminredning för pengarna måste jag säga 🙂 Själva soffan är spontanköpt på Gengåvan för några år sedan. Gardierna är i blått linne och de köpte jag till mitt första flytta-hem-i-från-rum i Göteborg för… nästan 20 år sedan. Otroligt. Min gardinsmak är fortfarande helt oförändrad!

 

Kommentera

