Bebisklänning med mjukisbyxor

Igår sydde jag detta lilla set:Bebisklänning

Orange mjukisbyxor och en bebistunikabebisklänning2

Klänningen/tunikan har knäppning i axlarnabebisklänning3Småblommigt på svart botten, tänker att en vit body matchar snyggt under

Material: Muddarna på byxorna är Andersson och Hjalmarsson (ekologiskt), velouren från Mjuka tyger, trikån har jag köpt på numera nedlagda RebDesign i Tibro.

Mönster: Klänningsmönstret har jag gjort själv med inspiration från en klänning från Lindex som min dotter fick när hon var bebis. Byxorna är typ stl 74 på längden och 68 på bredden, klänningen passar nog också 68-74.

Detta lägger jag i mitt lilla marknadsstånd om någon vill köpa!?

 

Kommentera

