Happy Collection by Klippertill

HAPPY

Nu är mitt Jollyrogerstryckta tyg här!! Designen är gjord av bloggaren Sarasliv (som tråkigt nog tagit bloggpaus nyligen). Jag har aldrig träffat henne, men vi har hängt i samma föräldragrupp på Facebook i 3 år, och dessförinnan i gravidgrupp på alltförföräldrar, och jag vet att hon är trendkänslig och stilsäker som få. Hejdå 70-talsretro, HEJ GLADA 80-TAL!

happycollection

Pastell året om, javisst!

happycollectionJ

Praktiskt med tryck på vit botten, nej inte direkt 🙂 happycollectionM

Om jag fått detta när jag var barn hade jag blivit överlycklig, min dröm var rosa tryck, efter att ha vuxit upp med ärvda polarn-och-pyret-ränder i brunt (som jag dock numera gillar väldigt mycket)

Material: Förutom den ekologiska trikån från Jollyrogers (superbra service, rekommenderar VERKLIGEN!!!) är det återbruk av morgonrock på kjolen och lite gott och blandat från Tygposten.

Mönster: Omgjorda ottobre-mönster och helt egna, lite av varje.

One thought on “Happy Collection by Klippertill

Kommentera

