Presenter och paket

På hösten är det många i min familj som fyller år. Idag var det kalas för min mamma! Apropå kalas kommer ett tips som jag skrivit om ett par gånger förut, men det tål att upprepas – slå in paket i tyg! Godispåse

Sy godispåsar till barnkalaset!? Här enklast tänkbara bomullstyg och ett tårt-band från oaffen samt ett snöre som jag ej minns var jag köpt.

Julklappspåse

Ett litet mervärde till julkappen – en påse man får behålla 🙂 Sån’t gillar barn, om det är glansigt :-). Lite som en gammaldags kulpåse. Julband Oaffen. Rött tyg från loppis.Present1

Tyg från en påse med överblivna textilier jag fått från en granne och det där snöret jag ej minns var jag köpt.

Present2

Här är paketet inslaget i en bit tyg (läcker sammet, ett möbeltyg tror jag) från mini-stuvlådan, den låda som barnen får ha att leka med. Det är vanligt presentsnöre.PresenterHär är två beställningar, eller önskningar vill jag nog hellre säga. Tyg är från Tygposten i Skövde. Den som beställt ska ge bort dem, och de ska matcha henne som ska få dem genom att hon dels lär vara bra på att odla grönsaker och dels är klok som en bok. Bra tygval!! Mönster och beskrivning finns på mössan och även på det fleecefodrade pannbandet till vuxen.

Kommentera

