Gudrun-Sjödén-snygg?

prickklänning1

Den här klänningen får följa med på konferensresa till Malmö idag

prickigklänning2

En ofrivillig detalj på framstycket – tyget räckte inte till ett helt framstycke så jag fick skarva och gjorde det med ett kantat fusksprund

Första färdiga plagget med tyg från syfestivalen! Jag brukar alltid köpa billig jearsey, max 120 kr/metern, men det här kostade betydligt mer. Jag tror materialkostnaden för detta plagg är ca 230 kr. MEN, då är det ekologisk supermjuk trikå med designkänsla på prickarna. Lite marimekko- eller gudrun-sjöden-känsla nästan? Eller ser det bara knasigt ut med en helprickig klänning? Jag vet inte, men jag gillar den ändå 🙂

Material: Ekologiskt tyg från Strömming. Ekologisk ribb från Andersson & Hjalmarsson till kantning. Helnöjd med den, så glad att jag köpte flera olika färger. Jag har redan börjat skära till litet ett lager av remsor.

Mönster: Onion, eller Cecilia-klänningen som jag hört att den kallas!

2 thoughts on “Gudrun-Sjödén-snygg?

Kommentera

