Lycka är att åka på syfestival!

PhotoGrid_1411848000691Här är jag med Jenny i hennes monter, med det myller av band hon säljer och med alla tusen inköp jag själv gjorde. Jag vill inte kalla det fynd precis, för den här gången satsade jag på dyra tyger. Ekologiskt, ”närproducerat” (Andersson & Hjalmarsson) och av yttersta kvalitet. Mycket basmaterial till kantning blev det.

Jag ska försöka förklara vad det är som är så underbart med att åka på syfestival:

* Att sätta sig i bilen och lyssna på P1, köra genom Ätradalen helt för sig själv och njuta av solen och det vackra landskapet. Hinna tänka efter. I packningen finns kaffe, hembakta kakor, en lunchlåda – men inga slipade argument och ingen powerpoint. Detta är nämligen ingen jobbresa! Detta är semester!! Fast utan familjen. Första gången på sex år tror jag.

* Att komma fram till Borås och se att det är kö långt utanför dörren för att komma in. Wow, tänk att så många delar detta intresse.

* Att stå i flera timmar och prata ungefär såhär – väsentligheter och ren och skär glädje:

  • – Ååååh så fina band
  • – Jaaaaa visst är de
  • – Men vad kan man göra med dem?
  • – Sy skärp?
  • – Är det svårt?
  • – Nej, inte alls!
  • – Åh, det vill jag testa!
  • – Ja, det tycker jag!
  • – Men frågan är då om jag då ska välja små gulliga grodor, ugglor och hjärtan, eller bara rosa prickar, eller…. 🙂

* Att sedan gå runt själv och se vad man kan tänkas köpa. Känna på varenda tyg som verkar intressant. Fundera, köpa. Tänka över köpet. Och sedan efter en timme gå tillbaka och köpa lite till 😀

* Det var också kul att gå runt och kika på allt annat fint man kan göra – smycken, hårspännen, stickning, lappteknik osv. Men det fick bli snabbtittar för allt hann jag faktiskt inte med.

* Förutom Jenny på Oaffen träffade jag faktiskt ingen jag kände sedan tidigare. Men jag hälsade på en bloggare jag följt länge, Brallan, och vi fick en pratstund och avhandlade lite blogghemligheter :-). Hon har gått all-in för sömnaden och kommer starta webshop mm. Modigt och roligt. Hon har ett mer organiserat samarbete med 3exter och jobbade i den montern. Mycket fint där också.

Nu är jag mer taggad än någonsin att sy!!

2 thoughts on “Lycka är att åka på syfestival!

  1. Så härligt det låter! Oaffen har så mycket fint, köpte en del förra året i Sthlm så nöjde mig med att kika nu i Borås. A&H är ju fantastiska! Glädje, sömnad och bara glada folk hela dagen lång! Synd det inte var fredagen du stod där men vi ses framöver! Jag gillar verkligen din blogg! /Marie

  2. Ping: En väska med fiffiga detaljer | Klippertill

Kommentera

