Klippertill testar att sy nappband

Vår lille gudson använder napphållare, eller nappband, eller vad det kallas. Snart är det ett år sedan han döptes och då tänkte jag att han skulle få två hemsydda på posten! (Tyvärr bor vi långt ifrån varandra så det blir till att skicka.) Jag tog lite bilder medan jag sydde (tog ungefär 5 minuter att sy).wpid-wp-1407256447702.jpeg1. Band på ca 40 cm, en napphållare och ett clips, bandet brände jag i ändarna med en tändstickawpid-wp-1407256558775.jpeg 2. Clips och napphållare träs på bandetwpid-wp-1407256504392.jpeg  3. Till symaskinen! Här har jag sytt ihop bandet räta mot rätawpid-wp-1407256398565.jpeg 4. Vänd bandet så rätsidan kommer utwpid-wp-1407256347073.jpeg5. Sy en raksöm nära kanten på båda sidor. Färdiga bandet får tydligen inte vara längre än 22 cm (enligt obekräftade uppgifter på Internet).

Material till båda banden kommer från Jenny på Oaffen och jag läste även beskrivning på hennes blogg om hur man gör! Det här var mina första nappband 🙂

 

One thought on “Klippertill testar att sy nappband

  1. Ping: Hur man syr napphållare | delatezz and oaffen

Kommentera

