Lycka är när det verkligen behövs t-shirts

Min man (hjälpertill) tyckte att vår lille pojk hade för lite t-shirts i garderoben. Härligt – då fanns det verkligen anledningen att sy! I eftermiddag serieproducerade jag tre stycken i tyger som fanns i förrådet.

tshirt_grävare tshirt_kitty tshirt_pandaJag gillar nog den med grävskopor bäst, men jag försöker förnya mig…

Som fåll har jag använt antingen söm F på Janome DC4030 vilket är en utmärkt fållsöm – stretchig och dekorativ – eller avig trippelsöm. Jag stickade även ner mudden i halsen på kattröjan med denna söm och det blev väl måttligt lyckat; hoppstygn i skarvarna :-(.

Material: Tygposten

Mönster: Okänt ottobre i stl 104, modifierat

 

One thought on “Lycka är när det verkligen behövs t-shirts

  1. Ping: Gult – påskens färg och min älsklingsfärg | Klippertill

Kommentera

