Tygshopping i Hjo

På årets absolut varmaste dag bestämde vi oss för att göra en dagsutflykt till Hjo, för att bada i Vättern men självklart också för att besöka Hem och Hobby. Förut hade de enormt mycket tyger, men nu har de byggt nya lokaler och, tycker jag, profilerat sig mot ganska fina men mest ”billiga” pryttlar. Det är ljuslyktor, fleeceplädar, billiga ritblock, lite kläder, städgrejer (!!) och så band, sybehör och tyg. Här nedan är trikåhyllan. Det är som Tygposten (i Skövde) fast mycket mer begränsat utbud. Det är mest Ernst-trikå för 119 kr meter (en krona billigare än Tygposten) men också ett annat fabrikat av trikå som jag köpte lite av, som kostade 98 kr metern. Kvalitén återstår att pröva.wpid-wp-1406446702245.jpeg

Trikåhyllan. Men nu var det inte trikå jag var ute efter utan jacktyg. Suck – möss- och dregglis-tyger har helt tagit över klädtygsmarknaden. Trist när man har andra projekt på gång…

wpid-wp-1406446602383.jpegDet här köpte jag; randig trikå och brandbilar, samt denimtyg med stjärnor och flanell i två olika färgerwpid-wp-1406446670907.jpeg  Otroligt fint och varmt i Hjo för övrigt!

wpid-wp-1406446544272.jpeg

Här är en glimt av något vi pysslat med i sommar; måla om taket i sovrummet. En annan sak vi fixat det sista är att måla myggdörren som min man snickrat vit samt sätta på ett vitt myggnät. Detta tyget har jag köpt på Tygposten, även den breda snedslån som det är kantat med. Men DET hade varit värt att köpa i Hjo – där finns billigt myggnät! (PS, lägg märke till de underbara gardinerna jag ärvt av min mormor!)

Kommentera

