En till stl 170 till mig!

Linne_2  Klippt på diagonalenLinneStl170

Knappar eller vilka knappar, det är frågan. Blir nog utan tror jag. Sprundet är ändå ihopsytt.

Material: Så kallade Ernst-ränder, från nu nedlagda Reb Design i Tibro. Enfärgad röd jearsy från Tygposten till kastning. Roligt att kantningen på Coverpro funkar som det ska igen.

Mönster: Ottobre 6/2013. Alltså – HURRA – för detta med barnmönstren i Ottobre i stora storlekar. Det är lättsydda plagg ofta i jearsy, precis sånt som är kul och att sy. Jag är inte riktigt framme vid att sy fodrade kavajer och festklänningar utan gillar det här med basic, och sånt finns det mycket av i barnmönstertidningarna men inte alls lika mycket som dammönster, så nu har jag en guldgruva med mönster. Syr jag det här linnet igen ska jag nog göra om ringningen lite, och klipper jag ränder på diagonalen igen ska jag försöka få dem som ett V istället för ett A, det kommer nog se mer rätt ut 🙂 Även denna gång la jag till 1-2 cm extra på bredden på bakstycket (som på den här klänningen). Hade gått ändå men jag gillar inte när det sitter för tight.

 

Kommentera

