En riktig sommarklänning

Klänning_migSommaren får gärna vara för evigt!

Ficka

En ovärderlig detalj på en klänning

Material: Det blommiga supermjuka tyget är en av få jearsytyger som säljs på Timmersdalas egen tygaffär (har ingen hemsida). Det har min man köpt i present till mig! Axelband, kantning och ficka är i ett enfärgat jearsytyg från Tygposten. Tyvärr räckte det inte att sy ett skärp av det lila tyget så jag har (kanske temporärt) satt i ett slags stickat band/garntråd från Panduro som jag hade hemma.

Mönster: Nu kommer det roliga – det är Ottobre kids nummer 3/2013, stl 170! Det visade sig passa perfekt (jag har stl 38 ungefär på damkläder). Fatta hur många mönster till mig själv jag har på tröjor, tights, klänningar mm. nu genom alla barnnummer jag redan har av barnupplagan av tidningen! (Men för säkerhetsskull la jag på några centimeter på bredden av plagget för att det inte skulle bli för tight, och det gjorde jag genom att lägga mönstret en bit ifrån den vikta kanten. Fickan finns tutorial för här. Praktiskt för mobilen och bilnyckeln när man åker från badstranden till mataffären. För det är ju bara dit man åker när det är sommar 🙂

 

 

5 thoughts on “En riktig sommarklänning

  1. toppenfin .ska genast kolla i det numret av ottobre, men finns det en tygaffär i Timmersdala? var där jag bor 2-3 mil därifrån. ( kan du öppettiderna) anita

  2. Ping: En till stl 170 till mig! | Klippertill

  3. Vilken trevlig sida! Gjorde själv samma upptäckt när det handlar om barnkläder i strl 170 bara för någon dag sedan, en helt ny värld!!!! 🙂

Kommentera

