Bebisnostalgi, lekfilten…

Är just nu i ett städa-gör i ordning-möblera om-flow. Det är nog en övergångsfas från massa jobb till snart semester, men inte riktigt än… högvarv i ännu två veckor. Hittade i alla fall den här som var något av det första jag sydde under den här nu snart 3-åriga sy-eran i mitt liv. Den är sydd till vår lille pojk och fantastiskt mycket använd under de där månaderna då lek betyder ligga på mage på en filt och titta på mest när andra leker. Nu är den tvättad och ska läggas undan någonstans. Eller så blir den kvar lite till då den nu används av dockorna när de är på picknick och liknande.LekfiltframTyget var ett prickigt tyg som såldes på Lagerhaus i 3-metersförpackningar. Det räckte till mycket jag kan jag säga… På olika prickar är det applikationer med diverse ur förrådet. Olika material, färger, band, ”flärpar” och liknande. Även lite stoppning under vissa cirklar.lekfiltbak Och det bästa och viktigaste – på baksidan är det vaxat tyg så att den tål att ligga på fuktigt gräs. 

Hela filten är som ett stort påslåkan (fast kanske hälften så stort) och i det lägger man ett täcke som stoppning så det blir lite mjukare för babyn.

 

lekerfilt

Här hittade jag en gammal bild på vår son i den där åldern… dock liggandes på en annan fin-fin filt som vi fick i present. Hemsydd men inte av mig! Fint att tänka tillbaka… Och läser du detta och vill sy något till din kommande baby – en lekfilt kan vara något av de mest välinvesterade syprojekten!

Kommentera

