Lejonskjorta

LejonskjortaSommarskjorta, stl 104

lejonskjortasprund

Sprund! Tutorial finns här!

Japp, lite flow har erfarits här. Jag har äntligen sytt av de här enormt fina tygerna jag köpte i Munchen för snart ett år sedan.

Material: Knappar från loppis. Vävt bomullstyg köpt på resa i Tyskland.

Mönster: Jag hittade ett mönster på sjömansskjorta i Ottobre (förra sommarnumret tror jag det var). Men istället för krage har jag kantat med en remsa av tyget efter att jag sytt sprundet. Jag har också minskat ca 1,5 cm på varje sida för modellen var väldigt bred. Jag kunde ha längt den också, men det räckte inte tyget till tyvärr. Den satt fint ändå, men…

… denna gosse har verkligen utvecklats i att uttrycka sin vilja. När vi skulle åka på ett kalas idag och vi alla gladdes åt att få se den lilla skjortan på, då fick han syn på en tygbit i ”lappalådan” som påminde honom om en annan skjorta. Som vi nog tyckte att han vuxit ur för länge sedan. Men som han nu grät oupphörligt tills vi fått fram och satt på honom. BE-STÄMD. Denna miniskjorta fick matcha med ärvda byxor från storasyster, gjorda i samma tyg. Inte konstigt att syflowet annars stannat av lite – det finns så att säga redan en del att ta av i gömmorna, som redan är sytt. Kul när han kan ärva!JohannesfårPå kalaset kunde man mata får. Mycket uppskattat!

 

Kommentera

