Medan åskan gick

 

ponnyklänning På tur i skogen

Igår var det ett häftigt åskväder och jag var ensamma hemma efter att barnen hade somnat. Det gick inte att titta på TV och inte kolla facebook. Men sy är tämligen säkert även när det mullrar och blixtrar. Lugnande och fridfullt. Jag tog fram en bit rosa vävt tyg med hästar på som jag köpt på Tygposten och testade en variant på klänning som jag läst om på ”Vi sytokiga”. Det är mönstret ”mini prints” från Ottobre, men istället för sprund har jag bara sytt dit en kantresår i halsringningen. Ärmarna har jag gjort om från 3/4-del till kort. Det blev helt perfekt på något sätt. Allt det där man tänker på när det gäller en klänning att leka i! På tal om lek så har jag en helt ny blogg på gång i tankarna, och den ska bara hand om lek och barndom. Den kommer bli en höjdare!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Ledig tisdageftermiddag

2 thoughts on “Medan åskan gick

  1. Yes, en ny blogg om lek o barndom :D!! Och fran nagon som kan en massa om det – later perfekt, jag blir definitivt en flitig besokare!!
    Jattefin klanning ocksa!
    Cecilia

Kommentera

