Klippertill firar 200 000 visningar!

Bild

Bild från statistikverktyget här i wordpress

Otroligt härligt att få inspirera flera hundra läsare varje dag till att sy dregglisar och mössor (de mest populära inläggen) och massa andra sytips (tandborstricket t.ex. ett ofta googlat begrepp som kom till när jag försökte få bukt med tvillingnålen). Jag tycker det är lagom att fira var hundratusende visning :-). Denna gång har jag bestämt mig för att ”fira” genom att ge en gåva till den här organisationen: Stiftelsen soptippen. Klicka på länken och läs, detta tycker jag verkligen är inspirerande! En kvinna från Göteborg har startat en organisation som arbetar för just sådant som jag tycker är viktigt: god omsorg om barn, utbildning, hjälp till kvinnor att leva självständiga och värdiga liv och – inte minst – tyg och sömnad! Organisationen driver detta i Ecuador för kvinnor och barn som annars levt på och av en soptipp. Verksamheten består av en hälsocentral, en förskoleverksamhet och en treårig sömnadsutbildning för kvinnor.

Om du brukar läsa den här bloggen och också vill ge en påskgåva – gör det! (se hemsidan)

 

Kommentera

