Mera nallekläder

TusseTittiNya kläder till två av nallarna idag

Idag inspirerade lill-klippertill genom att helt på egen hand komma på att återbruka, designa och ”sy” upp resten av strumbyxorna som jag klippt sönder. De blev ett par shorts (se bilden, med resår ditsydd av mig (oaffen), men dessutom ett par vantar (fötterna på strumbyxorna avklippta – efter mönster i byggplast som hon ritat själv!!) och ett par strumpor, eller mer som bevärmare. Nu var det verkligen hög tid att lillebrors nalle också fick lite kläder. Det blev en overall med dragkedja, och det är den som jag har sytt idag. Sedan var det bara att ge sig ut, allihopa, i det fina vårvädret.

Frossar i bilder från denna underbara händelse:

Detta bildspel kräver JavaScript.

Lite nostalgi idag när tigersettet fick komma fram igen för första gången på lillebror. Härligt med ärvda hemsydda kläder 🙂 Storasyster har den här klänningen som sitter lika bra fortfarande.

 

5 thoughts on “Mera nallekläder

  1. Ljuvliga bilder på sötnosarna! Men även nallarna med kläder var mycket fina. Kanske kusinerna kan få en papperskopia? Kram!

  2. När jag var liten sa jag till mamma: Mamma kan inte du vara som Mikaelas mamma!
    Mikaelas mamma sydde nämligen Cindykläder till hennes Cindy. Lyx!Tänk att ha en mamma som syr Nallekläder!! Vilken lykca 🙂

      • Faktiskt har jag blivit inspirerad av dig!! Till att ta vara på barndomen och se till att göra de där roliga sakerna som man annars bara TÄNKER att man ska göra. Kram!

Kommentera

