På export till Norrland

Jag har sista veckan fått två roliga beställningar. Jag har ju absolut ingen firma och säljer i princip aldrig några sydda grejer. Men rätt som det är fick jag ett mail av någon som läst bloggen som undrade om hon kunde skicka lite tyg till mig som jag kunde sy av. Tja… varför inte? Mot porto och lite till sydde jag det här:

rävmössorTvå mössor, chansar på storlek och även på ny modell av småbarnsmössa. Vanskligt, men värt ett försök!

rävtightsTvå par tights

rävlappVad tycks förresten om min nya ”logga”? 😉

Nästa hedrande beställning kom från min egen systerdotter som bor långt upp i landet. Hon hade testat mössan som lillebrorsan fått i julklapp och gillade fodret. Kunde jag sy någon till henne? Givetvis. Ibland tvivlar man på att tonåringar gillar hemsydda grejer, men det gäller inte mina syskonbarn 🙂 Jag hann inte fota dem innan de gick iväg med posten, men jag slänger upp en bild på mössor som jag sydde i present till lite större barn i julas, och som inte kom med på bloggen:

killmössor

Tre fodrade mössor, den sista är sytt i fotoprinttyg – det enda jag sytt i fotoprint. Vad ska man tycka om det – coolt eller jättefult??

zebratröjaKLAR

Den här tunikan/tröjan sydde jag till ett annat av mina syskonbarn, också tonåring samt rockmusiker (på zebra-tema…)

Sist idag en alla-hjärtans-dag-hälsning, särskilt till alla oss som inte är på stora symössan i Älvsjö denna helgen…

allahjärtansdagStilla (? var fick jag det i från, ingen förtäring är stillsam med en tvååring och en fyraåring!!!) eftermiddagskaffe i köket med en slags alla-hjärtans-dag tårta av rulltårta utskuren som hjärtan och vispgrädde blandat med halvtinade hallon och blåbär emellan. Uppskattat av barnen! Och titta vilka fina tulpaner – de har jag fått av den här bloggaren som var och hälsade på mig i veckan!

 

 

 

5 thoughts on “På export till Norrland

Kommentera

