Syr skärp!

SKÄRPDet här har jag pysslat med ikväll

Ibland är det väldigt skönt att sy något riktigt enkelt som inte kan misslyckas 🙂 Skärp var en sån grej. Bra present tänker jag till barnens kompisar när de fyller år? Eller över huvud taget till lite större barn. Eller till sig själv!?!? De här är i alla fall till mig och mina barn.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Enklare än enklast, men tog ändå några bilder som beskrivning om någon vill prova. Här jobbas det med en enda söm: RAKSÖM 😀

Material: Band 2,5 cm från Oaffen, vävt nylonband från Tygposten (också 2,5 cm, den smala varianten), spännen från Oaffen. Fiffigt nog kan man ju enkelt byta de här spännena om man vill ha olika band till samma spänne!!

Mönster: Inget 🙂 Längden tog jag ca 80 cm för barnskärp och 100 cm för vuxenskärp. Gissar att det hade funkat med kortare för barnstorleken.

5 thoughts on “Syr skärp!

    • Ja, jag har dekorbandet + ett tjockare enfärgat band, typ väskband, det tycker jag blir lagom i kombination. Att bara ta dekorbandet dubbelt för tunt för att spännet ska sitta bra.

Kommentera

