Ännu mer från syrummet!

I helgen har det varit ett riktigt beta-av-och-gör-klart-race i syrummet. Jag har lagat utklädningskläder, sytt in en kjol, sytt en mössa till mig och en till min man (som faktiskt har tjatat om att få en mössa hela vintern). Men det är inte bara jag som har varit flitig. Tio små dockor tror jag det har blivit under förra veckan. Här är de flesta samlade för gruppfoto:

Dockorna

Hela dockfamiljen samlad, designade av min egen lill-klippertill

Dockordetalj

Material är här resår, tejp, toarullar, olika slags tyg, tråd, mm.

Av min man hjälper-till har jag beställt en dubbelt så stor trådförvaringsmojäng än den han gjorde förra året. Nu finns det äntligen plats för fler färger i förrådet 🙂

jättetrådförvaring

En gammal gardin ur förrådet har också fått komma upp! Ofållad!! 

Glad ny syvecka alla sybloggsläsare!

Kommentera

